Všetkých, ktorým sa páčia moje fotky, by som rada pozvala na moju FB stránku venovanú fotkám, ktoré som fotila a zároveň aj fotkám, na ktorých som ja hlavným objektom:

Výskušala som platenú reklamu na Facebook-u

16. června 2017 v 19:46 | Chloë Noir |  What´s on my mind
Skúsili ste už niekedy zaplatiť si, aby mala vaša Facebook stránka lepší dosah?

Mať stránku na Facebook-u má svoje výhody, aj nevýhody. No aj napriek nevýhodam je to stále jedna z tých lepších (a asi aj najpopulárnejších) možností, ako dostať svoju tvorbu do povedomia iných.
Svoju stránku, kde prezentujem najmä moju "modelingovú" tvorbu, mám už niečo cez tri roky. To rozhodne nie je krátka doba (ale na dĺžku existencie tohto blogu aj tak nemá :D). Predtým som mala ešte jednu, kde som chcela dávať fotky, ktoré odfotím, no nakoľko som sa pred foťákom začala pohybovať častejšie, než za ním, tak som sa rozhodla tie dve stránky a aj ich obsah zlúčiť.
V tom čase som bola uchvátená, keď sa mi nazbierala prvá stovka ľudí, ktorí dali "lajk". Ale samozrejme, my ľudia dokážeme byť nenažraní občas, a povedzme si rovno...kto by nechcel vidieť väčšie čísla? A je jedno, či ide o FB stránku, alebo blog (aj keď niektoré čísla majú vždy väčšiu váhu, ako iné...tak ako je číslo na počítadle nič, keď pod článkami nie sú žiadne reakcie, tak je aj počet followerov nič, ak na príspevky nikto nereaguje).
Od tej prvej stovky však ubehlo už dosť času a tých stoviek pomaly pribúdalo, až som nedávno prekročila 8000. A to už je číslo, o ktorom sa mi v čase, keď som stránku zakladala, ani nesnívalo.


Hoci Facebook ponúka možnosti, ako dostať svoje príspevky do povedomia viacerých ľudí, nikdy predtým som neskúšala zaplatiť si za to.
Doteraz to bol všetko organický dosah a za veľa vďačím iným facebook-ovým stránkam, ktoré mnohokrát zdieľali moje fotky a tým sa ku mne dostávali noví ľudia.
No pred pár dňami sa stalo niečo, čo ma zaskočilo. Facebook mi ponúkol reklamný kupón v cene 30€. Čo teda len taká malá sumička rozhodne nie je.


Ak mám byť úprimná, veľmi som tomu neverila a myslela som si, že v tom bude nejaký trik. Ale na druhej strane, to vyzeralo lákavo, tak po krátkej porade s Tomášom, som to teda skúsila (a on dosť závidel, nakoľko on si skúsil zaplatiť reklamu už raz, ale len za nejakých pár eur a už aj to spravilo dosť rozdiel).
Zadala som krajiny, ktoré som chcela osloviť (okrem Slovenska a Česka som tam dala ešte aj Maďarsko, Poľsko, Anglicko, Nemecko, Rakúsko a podobne...aby som trochu zamiešala karty, nakoľko najviac followerov mám spoza mora a chcela som trochu..."domácej pôdy") a tiež som mala možnosť zvoliť si záujmy, aby sa podľa toho zobrazovala reklama ľuďom. A samozrejme, že som skôr chcela osloviť ľudí, ktorých by mohli fotky zaujímať - po prvé, aspoň to neotravovalo každého, a po druhé, bola tak väčšia šanca, že fotka zaujme.
Neviem však povedať nakoľko presne sa to riadilo zvolenými záujmami a zrejme to ani nikdy nezistím.

Keď mi po nastavení všetkého vypýtalo kartu, chcela som cúvnuť. A keby Tomáš už reklamu na FB neskúšal a nevedel mi tak povedať, ako to tam funguje, asi by som aj cúvla...predsalen, riskovať, že prídem o 30€ som nechcela.
Keď si Tomáš skúšal reklamu, stiahlo mu 2€ kvôli skúške karty, no tie mu aj vrátili. Normálnu platbu za reklamu stiahli po jej skončení (pretože stiahlo len to, čo sa reálne vyčerpalo, zadáva sa totiž len horný limit a nie vždy sa celý vyčerpá...a tak sa teda zaplatí len reálne použitá suma).
Mne však nestiahlo nič, možno práve preto, že to bol len kupón a aj písali, že účtovať niečo budú len v prípade, že by som sa rozhodla dať do reklamy peniaze naviac.

Tak som si zvolila teda krajiny dosahu a záujmy, a úspešne zapla reklamu nastavenú na 7 dní. To bolo 9.6. Pri príspevku mi vždy ukazovalo, aká suma mi ešte ostáva, chodili mi upozornenia, koľko z tej sumy bolo vyčerpané. A samozrejme, vždy som mala prístup ku štatistikám a výsledkom reklamy.
Dnes reklama skončila.
A ako to teda dopadlo? To si bude žiadať trochu čísel.

Reklamu som mala zapnutú na príspevku, ktorému sa dosť dobre zadarilo už samotnému (nedalo mi veľmi na výber, ktorej fotke chcem "zaplatiť" boost), no čísla, ktoré sa mi tam ukazujú teraz sú jednoducho wow. Že som v živote na žiadnom príspevku nemala také vysoké čísla, snáď nemusím ani hovoriť.
V priemere mám na fotkách cca okolo 100-150 reakcií (nepočítam reakcie na zdieľaných príspevkoch, ale len tie, čo mi ukazuje priamo na fotke). Samozrejme, tieto čísla stúpajú s počtom zdieľaní a tie príspevky, ktoré zaujmú viac a majú viac zdieľaní občas majú aj vyše 200 reakcií. Dosah sa mi zvykne pohybovať tak okolo 1500 - 4500 ľudí (čo nie je ani polovica z počtu ľudí, ktorí stránku lajkli, ale o tom, že v tomto je FB absolútne o nervy možno nabudúce).

Platenému príspevku sa samozrejme zadarilo omnoho..omnoho lepšie.
Dosah aktuálne činí vyše 115tisíc a počet lajkov a iných reakcií presahuje 9tisíc. To je viac ako mám lajkov na samotnej stránke!
A 240 zdieľaní a 60 komentárov, to sú tiež čísla, aké som doteraz nevidela.
Vo výsledkoch sa dá samozrejme pozrieť všetko pekne rozpísané takto:


- porovnanie organického a plateného dosahu:


- výsledky platenej reklamy:


- dosah ľudí podľa veku a pohlavia:

- dosah ľudí podľa krajín:


Lajky však nepribúdali len na samotný príspevok. Aj stránka samotná dostala menší boost. Deň pred spustením reklamy to bolo 8170 ľudí, ktorí dali like na stránku.
Presne teraz je to 8818, čiže rozdiel je vyše 600 ľudí. Čo je vážne vcelku pekné číslo.

- A aký je pre mňa teda záver? Stojí to za to?
Áno, aj nie.
Všetko záleží od toho, na čo človek stránku má. Ak má nejaký biznis, značku alebo niečo iné, čím si napríklad chce možno aj zarobiť, či privyrobiť, tak si myslím, že to rozhodne nie je zlé.
Možnosti reklamy sa pohybujú od nejakých 3€, a tie tiež vedia spraviť rozdiel. Treba hlavne dobre určit cieľovú kategóriu (najlepšie je si už predtým pozrieť štatistiky, ktoré skupiny najviac stránku navštevujú alebo mať premyslené, kto je cieľová skupina, ktorú chce človek osloviť...muži, ženy? Mladí či starší? Len domáca krajina, či aj zahraničie? Nejaké konkrétne témy a záujmy? Toto všetko sa dá ponastavovať, aby sa reklama ukazovala ľuďom, ktorí sú najbližšie zvoleným parametrom.
Ak má človek stránku len tak, tak mi to príde asi trochu zbytočné.

- Zaplatila by som si takúto reklamu aj z vlastného vrecka?
V takomto rozsahu najskôr asi nie. 30€ je dosť veľká suma pre stránku a "značku", ktorá ma neživí a nemám z nej žiaden príjem. Možno raz za čas by som ešte zainvestovala pár drobných na nejaký ten týždeň.
Rozmýšľam však, že keď sa konečne nakopnem poriadne s výrobou bižutérie, tak pre tú stránku by som možno nejaké tie eurá trochu investovala, nakoľko myslím, že by sa mi tá suma mohla potom aj vrátiť a tým pádom by sa to mohlo vcelku vyplatiť.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama